Αρχείο άρθρων
Smoking free zone
Έχετε χοληστερίνη; Κόψτε το… κάπνισμα!
Έχετε χοληστερίνη; Κόψτε το… κάπνισμα!
Ένα απρόσμενο όφελος μπορούν να αποκομίσουν όσοι αποφασίσουν να κόψουν το κάπνισμα: θα αυξηθεί η «καλή» χοληστερόλη τους, ακόμα κι αν παχύνουν επειδή έπαψαν να καπνίζουν!
Αυτό είναι το συμπέρασμα μίας νέας μελέτης, η οποία ρίχνει φως στα σημαντικά καρδιαγγειακά οφέλη που παρατηρούνται σε όσους κόβουν το κάπνισμα – και τα οποία σε μεγάλο βαθμό ακόμα δεν έχουν εξηγηθεί πλήρως.
Υπολογίζεται ότι ποσοστό έως 20% των θανάτων από καρδιολογικά αίτια οφείλονται στο κάπνισμα, αλλά οι επιστήμονες δεν έχουν ακόμα πλήρη εξήγηση γι’ αυτό. Το κάπνισμα επηρεάζει το καρδιαγγειακό σύστημα με πολλούς τρόπους, όπως η μείωση των επιπέδων του οξυγόνου και οι φθορές στην ίδια την καρδιά.
Όπως, όμως, εξηγεί ο επικεφαλής ερευνητής δρ Άνταμ Γκέπνερ, από την Σχολή Ιατρικής & Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Ουϊσκώνσιν, μερικές μικρές μελέτες έχουν δείξει ότι αυξάνει επίσης την «καλή» (HDL) χοληστερόλη και μειώνει την «κακή» (LDL).
Αυτό το εύρημα θέλησαν να ελέγξουν πιο λεπτομερώς ο δρ Γκέπνερ και οι συνεργάτες του. Έτσι, επιστράτευσαν περισσότερους από 1.500 καπνιστές, οι οποίοι κάπνιζαν κατά μέσον όρο 21 τσιγάρα την ημέρα και πολλοί εκ των οποίων αντιμετώπιζαν πρόβλημα βάρους (ήταν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι).
Οι εθελοντές εντάχθηκαν σε πέντε προγράμματα διακοπής του καπνίσματος. Έπειτα από έναν χρόνο, οι 334 από αυτούς (το 36% του συνόλου) είχαν καταφέρει να κόψουν το κάπνισμα.
Αναλύσεις αίματος έδειξαν πως σε αυτούς τους εθελοντές, η «καλή» (HDL) χοληστερόλη αυξήθηκε κατά μέσον όρο κατά 5% - ή 2,4 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά δέκατο του λίτρου (mg/dL).
Όπως γράφουν οι ερευνητές στην «Αμερικανική Επιθεώρηση Καρδιάς» (AHJ), η αύξηση αυτή ήταν ανεξάρτητη από το αν κάπνιζαν πολύ ή λίγο, και αφορούσε άντρες και γυναίκες.
Παρατηρήθηκε επίσης και σε όσους πήραν βάρος μετά τη διακοπή (η μέση αύξηση του βάρους ήταν 4,5 κιλά) παρ’ ότι είναι καλά γνωστό ότι τα περιττά κιλά κανονικά πλήττουν τη χοληστερόλη.
Προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει πως κάθε αύξηση της «καλής» (HDL) χοληστερόλης κατά 1 mg/dL ελαττώνει κατά 3% τον κίνδυνο καρδιαγγειακού επεισοδίου την επόμενη δεκαετία.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι «και μόνο αυτή η αύξηση της HDL να συνέβαινε σε έναν πρώην καπνιστή, θα μείωνε τον κίνδυνο εμφράγματος και άλλων καρδιαγγειακών επεισοδίων κατά 6%», εξήγησε ο δρ Γκέπνερ. «Πόσο μάλλον που σε έναν πρώην καπνιστή, η διακοπή παρέχει και πολλά άλλα καρδιαγγειακά οφέλη».
tanea.gr
27-12-2010
Latest News
- Deutsche Post DHL: Αύξηση κύκλου εργασιών και κερδών το α΄ τρίμηνο του 2012
- Μειωμένη κατά 30% η παγκόσμια βιοποικιλότητα
- Map of Life: Διαδικτυακός χάρτης εντοπίζει τις τοποθεσίες 30.000 ειδών στον πλανήτη
- Μείνε ταπεινός, μείνε πεινασμένος...
- Ρομαντικός ποδοσφαιρικός ακτιβισμός / Η ισπανική Rayo Vallecano
- Συμφωνία για αυξήσεις μισθών στη Γερμανία
- IPC Market Flash 16ης Μαΐου 2012
- Ψήφισμα της επιτροπής Εuropa Post and Logistics της UNI για τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις
- Ο Νίτσε για τους Ελληνες
- Η σύνθεση της υπηρεσιακής κυβέρνησης Πικραμμένου
- Ιαπωνία: Το 93,6% των φοιτητών που αποφοίτησαν τον Μάρτιο βρήκε αμέσως δουλειά
- Εκθεση «Ζωντανός Πλανήτης 2012»: Ο άνθρωπος απειλεί σοβαρά τη Γη
Most popular
- Θέσεις εργασίας στα ΕΛ.ΤΑ. : Όλες οι προκηρύξεις για πρόσληψη συμβασιούχων ορισμένου χρόνου
- Η εγκύκλιος για την αναγνώριση του πλασματικού χρόνου ασφάλισης.
- Eγκύκλιος ΙΚΑ-ΕΤΕΑ για νέα όρια ηλικίας
- Eγκύκλιος ΙΚΑ-ΕΤΕΑ για Πρώην Ειδικά Ταμεία
- Εφαρμογή του Ν. 3845/10 : Ποιοί παίρνουν τα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και καλοκαιρινής αδείας.
- Τι αλλάζει στις συντάξεις χηρείας
- Πώς θα βγείτε νωρίτερα στη σύνταξη. Οδηγός για να αναγνωρίσετε πλασματικά χρόνια
- Ερμηνευτικές εγκύκλιοι για όρια ηλικίας και προυποθέσεις συνταξιοδότησης στα πρώην ΕΙΔΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ.
- Πολιτιστικό Κέντρο Εργαζομένων και Συνταξιούχων ΕΛ.ΤΑ. Ν. Αττικής
- Δημόσιο: σωσίβιο η 25ετία
- Διοικητικό Συμβούλιο
- Τεύχη
Polls
Past pollsΤί πιστεύετε ότι θα ωφελήσει περισσότερο την επιχείρηση; (291 Votes)
Σε περίπτωση πώλησης ή μετοχοποίησης των ΕΛΤΑ ή των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ, πως κρίνεται το ενδεχόμενο συμμετοχής των εργαζομένων μέσω των Οργανώσεων τους (ΠΟΣΤ-ΤΕΑ ΕΛΤΑ κλπ) στα νέα μετοχικά σχήματα των εταιρειών και επομένως στα κέντρα λήψης αποφάσεων; (971 Votes)
Είστε υπέρ ή κατά της μετοχοποίησης των ΕΛΤΑ και των θυγατρικών του; (972 Votes)
Πόσο πιθανόν είναι να επιστρέψει η ελλάδα στην Δραχμή; (720 Votes)
Τι αποτελεί για σας προτεραιότητα; (684 Votes)
Εθνικές Εκλογές (357 Votes)
Εάν γίνουν εκλογές (353 Votes)







